Deklaracja dostępności serwisu internetowego Województwa
Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w
Toruniu
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej
stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do
serwisu internetowego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu
Data publikacji strony internetowej:
2014-12-17.
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
2020-09-22.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia
2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji
mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń
wymienionych poniżej.
– niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów czy
innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane
przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze
źródeł zewnętrznych
– część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają
one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji
bieżących zadań
Oświadczenie sporządzono dnia:
2020-09-22.
Oświadczenie zostało poddane aktualizacji:
2021-03-16.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez
podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów
klawiaturowych przeglądarki.
Strona internetowa posiada wersję serwisu dzięki której materiały
osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
Narzędzia tam zastosowane to: zwiększenie kontrastu tekstu do tła (4
rodzaje), powiększenie czcionki, powiększenie odstępu między literami
oraz wierszami.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o
kontakt. Osobami kontaktowymi są
Cezar Buczyński,
c.buczynski@kujawsko-pomorskie.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu
56 62 18 319.
Wnioski o udostępnienie
informacji niedostępnej cyfrowo oraz skargi na brak zapewnienia
dostępności należy składać na adres poczty elektronicznej
dostepnosc@kujawsko-pomorskie.pl
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności
cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich
elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą
alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie
niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez
audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej
żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną
chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę
otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,
powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej
informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie
niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z
żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot
publiczny niezwłocznie
informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie
możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od
dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej
nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny
sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny
odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego
sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w
sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji
mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po
wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do
Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu posiada
10 lokalizacji.
1. Główna siedziba Urzędu Marszałkowskiego Województwa
Kujawsko-Pomorskiego znajduje się w budynku przy Placu Teatralnym 2 w
Toruniu, z którego usunięto podstawowe bariery architektoniczne i
organizacyjne dla osób niepełnosprawnych i przystosowano do obsługi
osób niepełnosprawnych w następującym zakresie:
- dostęp do budynku zapewniają schody zewnętrzne oraz podjazd,
-
wejście główne znajduje się na parterze, bez przeszkód w postaci
progów, drzwi automatyczne, dwuskrzydłowe otwierane na fotokomórkę,
-
budynek przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych na każdym
poziomie poprzez system trzech wind, obsługi osób niepełnosprawnych
dokonują wszyscy pracownicy Urzędu, a w przypadku takiej
konieczności osoby przeszkolone specjalistycznie,
-
korytarze wewnątrz budynków posiadają szerokość co najmniej 1,20 m,
-
informacje na temat załatwiania spraw w Urzędzie udzielane są w
Punkcie Informacyjno-Podawczym usytuowanym na parterze w holu
głównym budynku, pod numerem telefonu 56 62-18-600 lub poprzez
pocztę elektroniczną
punkt.informacyjny@kujawsko-pomorskie.pl,
-
toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych znajdują się
na parterze w prawym korytarzu od Punktu Informacyjno-Podawczego, a
także na pierwszym i drugim piętrze,
-
2 miejsca postojowe ze stanowiskami zarezerwowanymi dla samochodów,
z których korzystają osoby niepełnosprawne znajdują się na parkingu
wewnętrznym Urzędu oraz są dostępne po przejeździe szlabanów od Alei
Solidarności,
-
w części budynku zainstalowano instalację alarmową przeciwpożarową
ze świetlną sygnalizacją zagrożenia,
-
Punk informacyjny Funduszy Europejskich znajdujący się na parterze w
prawym korytarzu po wejściu do budynku wyposażono w pętlę
indukcyjną,
- na parterze budynku znajduje się szatnia dla klientów,
-
zainstalowane w obiekcie windy wyposażono w sygnalizacją dźwiękową
informującą o zamykaniu i otwieraniu drzwi, panel sterujący
posiadający oznakowania dla osób niewidomych, informację głosową
informującą na którym piętrze winda się zatrzymała, wyświetlacz
pokazujący numer piętra, na którym znajduje się winda, poręcze po
obu stronach kabiny,
-
w części budynku schody wewnętrzne wyposażono w obustronne poręcze,
przedłużone na początku i na końcu biegu schodów o 30 cm zakończone tak,
aby gwarantowały bezpieczne użytkowanie,
-
stopnie schodów wewnętrznych w części budynku oznaczono przy pomocy
koloru kontrastowego (początek i koniec biegu wyróżniony przy pomocy
pasa kontrastującego), do budynku i wszystkich jego pomieszczeń
(z wyłączeniem pomieszczeń technicznych) można wejść z psem asystującym
i psem przewodnikiem,
-
dla naszych klientów zapewniamy bezpłatną obsługę przy pomocy
tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas
załatwiania spraw w Urzędzie. Potrzebę skorzystania z usługi
tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się należy
zgłosić, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w
urzędzie, kontaktując się z pracownikiem Punktu
Informacyjno-Podawczego, na adres e-mail:
punkt.informacyjny@kujawsko-pomorskie.pl,
telefonicznie: 56 62-18-600 lub poprzez wiadomość SMS wysłaną na
numer telefonu 517 770 017.
2. Dodatkowe lokalizacje Urzędu Marszałkowskiego Województwa
Kujawsko-Pomorskiego:
1) ul. M. Skłodowskiej-Curie 73 w Toruniu:
-
2 miejsca postojowe ze stanowiskami zarezerwowanymi dla samochodów,
z których korzystają osoby niepełnosprawne, usytuowane przed
wejściem do budynku,
-
na parterze budynku toaleta przystosowana do potrzeb osób
niepełnosprawnych,
-
w części budynku zainstalowano instalację alarmową przeciwpożarową
ze świetlną sygnalizacją zagrożenia,
-
brak urządzenia dźwigowego uniemożliwia poruszanie się osobom korzystającym
z wózków inwalidzkich pomiędzy poszczególnymi kondygnacjami budynku zawierającymi
pomieszczenia obsługi klientów, istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze;
-
drogi oraz kierunki ewakuacji wewnątrz budynku oznakowano podświetlanymi znakami ewakuacyjnymi,
-
w toalecie dla osób niepełnosprawnych znajduje się przewijak dla dzieci;
2) ul. Targowa 13/15 w Toruniu:
-
1 miejsce postojowe ze stanowiskami zarezerwowanymi dla samochodów, z
których korzystają osoby niepełnosprawne,
-
dostęp do budynku zapewniają schody, brak podjazdu lub innego rozwiązania umożliwiającego
swobodny dostęp dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich,
-
po przekroczeniu schodów wejściowych, zainstalowane w budynku urządzenie dźwigowe umożliwia
poruszanie się pomiędzy poszczególnymi kondygnacjami budynku zawierającymi pomieszczenia obsługi klientów,
-
brak toalety przystosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych,
-
brak udogodnień dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu
słuchu oraz wzroku;
-
brak udogodnień dla opiekunów z małymi dziećmi;
3) ul. Włocławska 167 w Toruniu:
-
miejsca postojowe ze stanowiskami zarezerwowanymi dla samochodów, z
których korzystają osoby niepełnosprawne,
- pomieszczenia obsługi klientów usytuowane na parterze,
- toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych,
-
korytarze wewnątrz budynków posiadają szerokość co najmniej 1,20 m,
-
drogi oraz kierunki ewakuacji wewnątrz budynku oznakowano podświetlanymi znakami ewakuacyjnymi,
-
w budynku zainstalowano instalację alarmową przeciwpożarową ze świetlną sygnalizacją zagrożenia,
-
brak udogodnień dla opiekunów z małymi dziećmi;
4) ul. Św. Jana 1/3 w Toruniu:
-
obiekt niedostępny architektoniczne dla osób niepełnosprawnych,
istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem w innej
lokalizacji;
-
brak udogodnień dla opiekunów z małymi dziećmi;
5) Wały Generała Władysława Sikorskiego 15 w Toruniu:
-
obiekt niedostępny architektoniczne dla osób niepełnosprawnych,
istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem w innej
lokalizacji;
-
brak udogodnień dla opiekunów z małymi dziećmi;
6) ul. Kopernika 4 w Toruniu:
-
2 miejsca postojowe ze stanowiskami zarezerwowanymi dla samochodów,
z których korzystają osoby niepełnosprawne, usytuowane przed wejściem do budynku,
-
obiekt niedostępny architektoniczne dla osób niepełnosprawnych,
istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem w innej
lokalizacji;
-
brak udogodnień dla opiekunów z małymi dziećmi;
7) ul. Bechiego 2 we Włocławku:
- dostęp do budynku zapewniają schody zewnętrzne oraz podjazd,
-
1 miejsce postojowe ze stanowiskiem zarezerwowanym dla samochodów, z
których korzystają osoby niepełnosprawne,
- pomieszczenia obsługi klientów usytuowane na parterze,
- toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych,
-
korytarze wewnątrz budynków posiadają szerokość co najmniej 1,20 m,
-
drogi oraz kierunki ewakuacji wewnątrz budynku oznakowano podświetlanymi znakami ewakuacyjnymi,
-
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich znajdujący się na parterze wyposażono w pętlę indukcyjną,
-
w obiekcie przewidziano udogodnienia dla opiekunów z małymi dziećmi:
-
obok Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich znajduje się kącik dla dzieci,
-
przed budynkiem plac zabaw dla dzieci;
8) ul. Waryńskiego 4 w Grudziądzu:
- dostęp do budynku zapewniają schody zewnętrzne, podjazd oraz urządzenie dźwigowe zaczynające bieg od garażu podziemnego;
-
2 miejsca postojowe ze stanowiskami zarezerwowanymi dla samochodów,
z których korzystają osoby niepełnosprawne,
-
schody zewnątrz i wewnątrz budynku wyposażono w obustronne poręcze, przedłużone na początku
i na końcu biegu schodów o 30 cm zakończone tak, aby gwarantowały bezpieczne użytkowanie,
-
zainstalowaną w obiekcie windę wyposażono w panel sterujący posiadający oznakowania dla osób niewidomych
oraz wyświetlacz pokazujący numer piętra, na którym znajduje się winda,
- pomieszczenia obsługi klientów usytuowane na parterze,
- toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych,
-
korytarze wewnątrz budynków posiadają szerokość co najmniej 1,20 m,
-
na parterze budynku znajduje się szatnia dla klientów,
-
w budynku zainstalowano instalację alarmową przeciwpożarową ze świetlną sygnalizacją zagrożenia,
-
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich znajdujący się na parterze wyposażono w pętlę indukcyjną,
-
w obiekcie przewidziano udogodnienia dla opiekunów z małymi dziećmi:
-
w Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich znajduje się kącik dla dzieci,
-
przewijak dla dzieci zlokalizowany w toalecie dla osób niepełnosprawnych,
-
drogi oraz kierunki ewakuacji wewnątrz budynku oznakowano podświetlanymi znakami ewakuacyjnymi;
9) ul. Jagiellońska 9 w Bydgoszczy:
-
dostęp do budynku zapewniają schody, brak podjazdu lub innego rozwiązania umożliwiającego
swobodny dostęp dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich,
-
1 miejsce postojowe ze stanowiskiem zarezerwowanym dla samochodów, z
których korzystają osoby niepełnosprawne,
- pomieszczenia obsługi klientów usytuowane na parterze,
-
brak toalety przystosowanej dla potrzeb osób niepełnosprawnych,
-
korytarze wewnątrz budynków posiadają szerokość co najmniej 1,20 m,
-
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich znajdujący się na parterze wyposażono w pętlę indukcyjną,
-
w Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich znajduje się kącik dla dzieci,
-
drogi oraz kierunki ewakuacji wewnątrz budynku oznakowano podświetlanymi znakami ewakuacyjnymi.